Breaking: Newsweek reporter resigns after accusing the Mossad-controlled fake news outlet of complicity in Syrian gas attack

3
5930

Introduction

In 2017, Newsweek accused Veterans Today and its Senior Editor, Gordon Duff, of working for Russian military intelligence, operating a job service that gathers names of US military to be targeted for recruiting into terror cells to attack Americans citizens using car bombs and assassinations.

Newsweek is owned by Jane Harman. This is what Wikipedia says about her, after extensive editing of the real truth by troll farms in Israel, a nation Harman holds a passport from:

“2009 wiretap/AIPAC allegations

In 2009, it was revealed NSA wiretaps reportedly intercepted a 2005 phone call between Harman and an agent of the Israeli government, in which Harman allegedly agreed to lobby the Justice Department to reduce or drop criminal charges against two employees of AIPAC in exchange for increased support for Harman’s campaign to chair the House Intelligence Committee.[14] The NSA transcripts reportedly recorded Harman ending the phone call after saying, “this conversation doesn’t exist.”[15] It was reported that Alberto GonzalesAttorney General at the time of the phone call, blocked Justice Department lawyers from continuing the investigation into Harman (in spite of the alleged crime) because the Bush administration “needed Jane” to support their warrantless wiretapping program, which was soon to be revealed to the public by The New York Times.[16]”

Our information, received from FBI officials, say that Harman was acting as a handler for Soviet superspy Jonathan Pollard (not an Israeli spy) who is responsible for the torture and killing of the CIA’s entire intelligence operation in then Eastern Europe and Russia, hundreds of agents and sources, numbering a total of nearly 1200.

The same combined Soviet-Israeli spy operation looted America’s nuclear secrets, but they weren’t delivered to Russia but rather Israel and aided in the design of weapons, according to FBI sources, used on 9/11.

Now we find Newsweek complicit in the White Helmets coverup, along with other Israeli controlled news organizations including Reuters, who helped plan and stage fake gas attacks and, according to our extremely extensive sources inside Syria, many “on the ground” in terrorist occupied Idlib Province, may have murdered hundreds of civilians as well.  A story from the Russian press, one censored in the US:

Sputnik News: A shadow has been cast upon the chemical weapons watchdog’s findings regarding the alleged Douma attack in 2018 since WikiLeaks published a leaked email from one of the body’s investigators, who argued that the probe’s findings have not been correctly represented in a report by the Organisation for the Prohibition of Chemical Weapons (OPCW).

Tareq Haddad, a reporter for Newsweek, stated that he has left the organisation over the latter’s unwillingness to publish his “newsworthy revelations” about the leaked letter of an OPCW employee concerning a report on the alleged Douma chemical attack in Syria.

The journalist accused his former employer of acting in a biased way by “suppressing” his story about the leaked letter along with some evidence in another article, which contained “info inconvenient to the US government” despite it being “factually correct”, while releasing other stories related to the OPCW probe. A Newsweek spokesperson commented on Haddad’s accusations in response to a Fox News’ request for comment, stating that “the writer pitched a conspiracy theory rather than an idea for objective reporting” and that this pitch was rejected by the outlet’s editors.

Haddad didn’t elaborate any further on what information was allegedly muzzled by Newsweek, but announced his intention to publish the full story “shortly”. He also showed interest in revealing facts proving that Newsweek had originally suppressed the story, but said his former employer threatened him with legal action, citing “confidentiality clauses” in his contract.

The reporter said he is currently seeking legal advice on how to proceed and is looking for some kind of “whistleblower protection”. He added that at the very least he will publish evidence without “divulging the confidential information”.

OPCW Mail Leak

According to Haddad, the story suppressed by Newsweek was supposed to talk about the email from a member of the OPCW fact-finding mission sent to Douma, Syria to determine if prohibited chemical weapons were used in the alleged attack on it by Damascus in April 2018. In this email, published by the whistleblowing website WikiLeaks, the investigator asks the OPCW to publish the unedited version of their report, arguing that it has “morphed into something quite different to what was originally drafted”.

The author of the email pointed out that the report didn’t contain evidence casting a shadow over accusations that Damascus used a chlorine agent in the attack since residual chemicals could be a part of household chlorine-based bleach and the exposure symptoms, shown on a notorious video published by the terrorist-affiliated White Helmets, didn’t correspond with witness testimony.

The leaked email also recalled that the fact-finding mission doubted the cylinders, which allegedly contained chlorine gas, were dropped from an aircraft as was claimed by the Syrian opposition, citing damage inconsistent with these claims.

OPCW defended its report, arguing that all the concerns expressed by its employees had been taken into consideration when the organisation drafted the final report.

False-Flag Douma Attack

An investigation into the alleged use of chemical weapons by Damascus was opened in light of the video published by the White Helmets, an NGO often spotted working with Syria-based terrorist groups, and a showing purported chemical gas attack in Douma, Syria on 7 April 2018. The footage showed the White Helmets administering unknown medicine and pouring water on several people at a local hospital, including children to allegedly treat them for the effects of attack.

The video was then broadcast by a majority of mainstream media outlets despite Damascus dismissing it as “staged” and assuring it never used chemical weapons against its own population. The Syrian government recalled that its entire chemical arsenal was destroyed under OPCW supervision after similar accusations were made against Damascus in 2013. However, Damascus could not guarantee that some chemical weapons didn’t remain in the hands of armed militant groups and terrorists, who seized and controlled significant parts of the country at the time.

The footage was used by the US, UK, and France to justify massive missile strikes against Syrian military targets, accusing its government of the atrocity despite a preliminary OPCW report not being ready.

 

The watchdog’s report claimed that chemicals were used in the alleged attack, but failed to attribute it to any forces, acting on Syrian territory.

In a stunning revelation preceded by a six-month investigation, BBC Syria producer Riam Dalati stated on 13 February that the White Helmets’ video had been staged and that there in fact had been no fatalities in Douma on that day. His investigation also showed that sarin gas was not used in Douma although the producer was not sure about chlorine.

From Russia Today:

RT/Moscow: A reporter for Newsweek says he has quit his job after his editor allegedly refused to publish an article about an internal email that raises serious questions about the OPCW’s findings on an alleged gas attack in Douma, Syria.

“Yesterday I resigned from Newsweek after my attempts to publish newsworthy revelations about the leaked OPCW letter were refused for no valid reason,” Tareq Haddad tweeted out on Saturday.

The recently-leaked document contradicts key conclusions in a report by the Organization for the Prohibition of Chemical Weapons (OPCW), about the April 2018 chemical weapons attack in Douma. The incident was blamed on Damascus and was used by the US and its allies to justify airstrikes against Syrian military installations.

The email, sent by an OPCW inspector who participated in the Douma probe, outlines several instances in which facts discovered by his team had been distorted or suppressed in the OPCW’s draft report, resulting in “an unintended bias” in the resulting text.

In a series of follow-up tweets, the former Newsweek journalist said that he had “collected evidence of how they suppressed the story,” adding that he also had evidence that the outlet had cut material, in a separate incident, because the information was “inconvenient to the US government” – even though it was factually correct.

ALSO ON RT.COMOPCW report on Douma chemical incident omitted & misrepresented key facts, leaked email by dissenting inspector shows

Tareq claims that he was threatened with legal action after he’d asked his editor why his story about the damning leak had been refused.

Since making the announcement, the now-unemployed reporter has received accolades for his journalistic integrity. His story has also caught the attention of several prominent journalists, including Mail on Sunday columnist Peter Hitchens, who has been a fierce critic of western media’s coverage of the Douma attack.

Peter Hitchens

@ClarkeMicah

<

@newsweek . @newsweekuk Do you have any comment on this tweet from your former reporter @Tareq_Haddad? Mr Haddad, please contact me at the Mail on Sunday in London. https://twitter.com/Tareq_Haddad/status/1203274308811993088 

Tareq Haddad@Tareq_Haddad

Yesterday I resigned from Newsweek after my attempts to publish newsworthy revelations about the leaked OPCW letter were refused for no valid reason.

While media outlets rushed last year to blame Damascus for the attack, the leaked email – as well as some troubling revelations from an OPCW whistleblower – have been almost completely ignored by the western press.

About VT Editors
VT Editors is a General Posting account managed by Jim W. Dean and Gordon Duff. All content herein is owned and copyrighted by Jim W. Dean and Gordon Duff
ATTENTION READERS
Due to the nature of independent content, VT cannot guarantee content validity.
We ask you to Read Our Content Policy so a clear comprehension of VT's independent non-censored media is understood and given its proper place in the world of news, opinion and media.

All content is owned by author exclusively. Expressed opinions are NOT necessarily the views of VT, other authors, affiliates, advertisers, sponsors, partners or technicians. Some content may be satirical in nature. All images within are full responsibility of author and NOT VT.

About VT - Read Full Policy Notice - Comment Policy

3 COMMENTS

  1. Thanks to VT editors for this excellent article disclosing the lies and misrepresentations of the lying media Newsweek and others. Never read these worthless propaganda publications who gang rape truth. This journalist should be awarded the medal of Freedom instead of corrupt sports figures. Are not all sports events fixed by gambling interests anyway? All it takes is one corrupt player to fix almost any fixed sports event. It is all about MONEY. Americans are the biggest fools and idiots on Earth. They love to be fooled and had by criminals in and out of government.

    • Israel did 9/11/01 along with criminals Bush, Cheney, four star generals and others. None of these criminals have been arrested or tried for treason. Most of Congress are bribed whores for Israel.

      “[The Israeli Mossad is] ruthless and cunning, with the capability to target U.S. forces and make it look like a Palestinian-Arab act.” -Report issued by the U.S. Army School of Advanced Military Studies (SAMS); September 2001
      Download it, read it, then email it out to every thinking person you know. Available for download in PDF HERE. QUESTION: Who leased the World Trade Center (WTC) only seven weeks before the 9/11 attacks?
      ANSWER: Larry Silverstein who explained his reason for buying the towers as follows: “I felt a compelling urge to own them.” Silverstein generally had breakfast in the WTC’s “Windows on the World” restaurant every single morning. But on the morning of 9/11, he never showed up — nor did his daughter, who worked in WTC Building 7.
      Silverstein was personal friends with Rupert Murdoch, a key player in the Zionist controlled media, former Israeli President and war criminal Ariel Sharon, along with current Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu….”

    • Lying criminals Bush and Cheney were not elected in an honest election. The lying cheating Supreme Court corruptly abridged the voting laws and basically appointed these criminals in 2000. The rest is history. Americans are the biggest fools and idiots on Earth. This is the price we pay for allowing kids in school to take basket weaving courses instead of challenging mathematics and physics and Chemistry and a few others, where thinking and brain function are required especially with difficult courses in physics and mathematics which most Americans HATE and avoid like the plague. This is partly why they are so dumb and stupid and believe any lies fed to them by the lying propaganda media like Newsweek.

Comments are closed.